راه حل نهایی برای رژیم کتو که امروز می توانید درباره آن بیاموزید

کمبود فیبر در رژیم کتوژنیک میتواند منجر به مشکلات گوارشی مانند یبوست شود. کتوز، عملکرد طبیعی متابولیسم بدن است و در دو حالت اتفاق می افتد: یا زمانیکه میزان کربوهیدرات دریافتی بدن بسیار کم است (مانند رژیم کتوژنیک) یا درصورتی که برای مدت زمان طولانی گرسنه می مانیم. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم غذایی مشابه رژیم کتوژنیک استاندارد است، اما حاوی پروتئین بیشتری است و اغلب شامل ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات می باشد. باقی کالری موردنیازتان را باید از چربی (۷۰ تا ۸۰ درصد از کالری روزانه) و پروتئین (تقریباً ۱۰ درصد از کالری روزانه) تأمین کنید. مشکلی که این منبع غذایی پروتئینی داره قیمت اون هست که ممکنه برای خیلی از افراد در دسترس نباشه. یکی از مزیت های رژیم پروتئین 14 روزه اینه که شما احساس سیری بیشتری نسبت به خیلی از رژیم های دیگه میکنید. در این صورت طبیعیه که بدن خیلی سریع واکنش نشون میده و میلی به خوردن بیشتر غذا نداره.

سوال: ایا میشه از شیر بدون لاکتوز که قند نداره استفاده کرد؟ هیچ رژیم غذایی وجود نداره که از نظر عملی عوارض جانبی رو به همراه نداشته باشه. پروتئین علاوه بر این که حجم زیادی از معده رو میتونه اشغال کنه، با توجه به تولید آزاد کردن یک سری از هورمون ها در خون، احساس سیری رو به بدن القا میکنه. به عنوان مثال اگر فردی 80 کیلوگرم وزن داشته باشه، 80 رو در 0.8 ضرب میکنیم و به عدد 64 میرسیم.

اما اگر بخوایم یک عدد به صورت میانگین رو در نظر بگیریم میشه گفت آقایون به 56 گرم و خانم ها به 46 گرم پروتئین نیاز دارن. اما این عدد برای افراد ورزشکار متفاوته. به طور کلی هر رژیم لاغری میتونه برای یک دسته خاص از افراد مناسب باشه. در بدو ورود به باشگاه از مربی خود یک رژیم غذایی و یک برنامه برای تمرین هایش دریافت کرد. اگر میخواهید وزن کم کنید، روز خود را با یک لیوان آب لیمو و سیر شروع کنید. در مورد خواص سیر کنندگی سیب زمینی توی بخش قبل صحبت کردیم. در این رژیم غذایی، کربوهیدرات های ساده مانند شکر، نان، برنج و سیب زمینی کاهش داده میشوند و در عوض چربی های سالم مانند روغن زیتون، آووکادو، ماهی، گردو، بادام، تخم مرغ و سایر منابع چربی در رژیم غذایی قرار میگیرند. بهترین مواد غذایی در یک رژیم لاغری کتوژنیک آنهایی هستند که چربی زیاد، کربوهیدرات اندک و پروتئین متوسطی دارند، مانند: آووکادو، تخممرغ، چربیها شامل زیتون، نارگیل و کره، ماهی، سبزیجات کم کربوهیدرات و غیر نشاستهای مانند سبزیجات برگی، گوشت و بوقلمون، پنیر، مغزها، دانهها، انواع توتها (فقط یکچهارم فنجان)، شکلات تلخ و پودر کاکائو.

آووکادو، به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد چربی مفید برای قلب، یک انتخاب عالی برای کسانی است که تمایل به پیروی از رژیم کتوژنیک دارند. همچنین، توصیه میشود که در صورت استفاده از رژیم غذایی کتوژنیک، ورزش و فعالیت بدنی منظم نیز انجام شود. به همین جهت توصیه میشود که پیش از اقدام برای رژیم کتوژنیک، از یک متخصص تغذیه باتجربه کمک بگیرید تا مشکلات رژیم کتوژنیک را به حداقل رسانید. در حالی که برخی افراد کاهش وزن به ورزش متوسل میشوند، برخی دیگر با تغییر رژیم غذایی وزن خود را کاهش میدهند امروزه ثابت شده که برخی از مواد خوراکی میتوانند نقش موثری در کاهش وزن انسانها ایفا کنند. میتوانید با افزودن سیر به چای سبز خود حالتی متفاوت به آن بدهید. مردم اغلب چای سبز را برای کاهش وزن در رژیم غذایی خود قرار می دهند. می توانید با فرو بردن مقداری حبه سیر له شده در آب داغ و افزودن چای سبز به آن چای مخصوص لاغری تهیه کنید.

کارشناسان تغذیه سیر را یکی از مواد مفید برای کاهش وزن موثر عنوان کردهاند. تقریبا همه میتونن توی رژیم پروتئین 14 روزه از این منبع پروتئینی استفاده کنن. در مورد رژیم پروتئین 14 روزه ، 10 روزه و 4 روزه هم عوارض جانبی وجود داره که بهتره در مرد اونها اطلاعات کافی رو داشته باشید. بر اساس تحقیقات انجام شده، ریزش مو یکی از عوارض جانبی رایجی است که میتواند در مراحل اولیه رژیم کتوژنیک رخ دهد. اما نکته اصلی مقایسه عوارض های جانبی هست. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. یکی از راههای گسترش افقهای خود استفاده از همهکارهترین غذاهای کتوپسند است که به شما امکان میدهد کارنامه کتو خود را گسترش دهید. رژیم کتوژنیک این روزها دارای طیف گستردهای است- کاهش چربی، پاکسازی ذهن، سلامتی و بیوهکینگ – اما عضلهسازی معمولاً یکی از آنها نیست.

با این حال ، آنها توانایی بهبودی کمتری داشتند. انتخاب رژیم پروتئین بستگی به نوع بدن شما و وضعیت سلامتی و البته توانایی جسمانی شما داره. بعضی از افراد علاوه و توانایی مالی مصرف ماهی رو ندارن اما با مصرف تن ماهی مشکلی ندارن. رژیم کتو 28 روزه، رژیمی غذایی بلند مدت تر نسب به بازه 7 روزه است که با صلاح دید مشاور تغذیه می توانید از این رژیم استفاده کنید و به تناسب اندام برسید. تمام این توصیفات نشون میده که نمیشه این خوراک رو از رژیم کتو حذف کرد. دیگر رژیمهای غذایی کم کربوهیدرات هم ممکن است ادعا کنند رژیم کتو هستند؛ اما این ادعا به این شرط پذیرفته است که شامل کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات در روز و فقط مقدار متوسطی پروتئین شوند (پروتئین میتواند در چربیسوزی اختلال ایجاد کند)، در غیر این صورت شما را وارد فاز چربیسوزی نخواهند کرد. چه زمانی می توان رژیم کتو فستینگ را شروع کرد؟

2. پنیر خامه ای و زرده و نمک دریا و سیر و ادویه ایتالیایی را باهم جداگانه مخلوط می کنیم. میان وعده: 1 نان کامل ، 2 قاشق غذاخوری پنیر خامه ای. علاوه بر پروتئین با مصرف تن ماهی میشه روی جذب بیشتر امگا3 که برای بدن مفید هست هم حساب ویژه ای باز کرد. نوبتی هم که باشه، نوبت به صحبت در مورد تن ماهی میرسه. خب نوبتی هم که باشه نوبت به عضو کوچک رژیم پروتئین یعنی رژیم پروتئین 4 روزه میرسه.

همه این صحبت ها یعنی اینکه به هیچ وجه از این مورد در رژیم 14 روزه پروتئین نگذرید. به عنوان مثال نتیجه یک تحقیق نشون داده افرادی که در صبحانه تخم مرغ میخورن، ۶۵درصد بیشتر از افراد دیگه در یک بازهی هشتهفتهای وزن کم میکنن. همشهری آنلاین – آرش نهاوندی: افراد به دلیل نشستن در مقابل لپتاپ یا کامپیوتر در طول روز و نداشتن وقت کافی برای تحرک در خارج از ساعات کاری یا اختصاص ندادن زمانی برای تحرک در میان ساعات کاری، شروع به چاق شدن میکنند. بررسی 11 متاآنالیز به این نتیجه رسید که با رژیم فستینگ، وزن دو برابر سریعتر از معمول، کم می­شود. مجله زوم لایف در 7 اردیبهشت 1402 سلام، برای شروع هر رژیم غذایی باید با حساسیت زیادی بررسی انجام دهید و بهترین توصیه مشورت با پزشک است و در حالت کلی رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست. ​Art​icle has ​been created ᠎wi th t he help ᠎of GSA Content Generator Dem​ov er sion!

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد رژیم آنلاین تخصصی دکتر روشن ضمیر لطفا به بازدید از وب سایت ما.