کارشناس می‌گوید نسخه جدید ویروس Omicron احتمالاً در ایالات متحده وجود دارد – CBS San Francisco


سن خوزه (KPIX) – پرزیدنت بایدن به کشورهای دیگر در محدود کردن سفر از منطقه آفریقای جنوبی پیوسته است، جایی که یک نوع جدید “نگران کننده” کروناویروس شناسایی شده است. محدودیت های جدید از دوشنبه اجرا می شود.

سازمان بهداشت جهانی می‌گوید نوع “omicron” که در آفریقای جنوبی در حال گسترش است، “یک نوع بسیار قابل انتقال و نگران‌کننده است.”

در حالی که هیچ موردی در ایالات متحده کشف نشده است، دکتر پیتر چین-هنگ، استاد پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو معتقد است که نوع آن در حال حاضر وجود دارد.

دکتر چین هونگ گفت: “بله، احتمالاً این نوع از قبل در ایالات متحده وجود دارد، سفرهای زیادی بین آفریقای جنوبی و ایالات متحده وجود دارد.”

کارشناسان بهداشت می گویند هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا نوع omicron می تواند باعث بیماری جدی شود یا اینکه واکسن ها علیه آن کار می کنند.

دکتر چین هونگ گفت که ویژگی های نگران کننده این نوع در پروتئین های سنبله آن یافت می شود.

حدود 30 جهش در پروتئین اسپایک و حدود 10 جهش در انتهای پروتئین اسپایک وجود دارد که به ویروس اجازه می دهد به بدن بچسبد و می تواند آن را چسبناک تر کند و به اندازه کافی متفاوت به نظر برسد. به طوری که آنتی بادی ها دکتر چین هونگ گفت: از واکسن یا با ایمنی طبیعی آن را تشخیص نمی‌دهند.

Moderna و Pfizer معتقدند که می توانند واکسن های خود را در صورت نیاز تنظیم کنند، و Johnson & Johnson در حال آزمایش اثربخشی واکسن خود در برابر نوع omicron است.

مارک سامسون که در روزی که رئیس جمهور در مورد محدودیت های سفر از آفریقای جنوبی اعلام کرد از سن خوزه پرواز می کرد، گفت که با این تصمیم موافق است.

سامسون گفت: “شما باید آن را در جوانه بچکانید.”

این محدودیت ها آفریقای جنوبی و هفت کشور دیگر در منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

سامسون و سایر مسافران چندان نگران نوع جدید نبودند. پس از نزدیک به نیم سال برخورد با نوع دلتای بسیار قابل انتقال، آنها گفتند دیگر هیچ چیز شگفت‌انگیزی در مورد کووید وجود ندارد.

تونی دویچ که از فرودگاه بین المللی مینتا سن خوزه سفر می کرد، گفت: «من دوست دارم سفر کنم، بنابراین باید ببینم.

سامسون گفت: «الان خیلی به آن عادت کرده‌ام، می‌دانی، همانطور که می‌گویند الان عادی به نظر می‌رسد.